lunes, 17 de mayo de 2010
ZERGATIK AUKERATU DUGU GAI HAU?
Irakaskuntzan, ezaugarri dezberdinetako haurrekin harremanetan egongo gara, beraz, hauek izan ditzaketen gabezia edota ezaugarri desberdinei buruzko informazioa izatea garrantzitsutzat hartzen dugu; eskola, haur "mota" guztiak barne hartzen dituen erakundea baita.
Bestalde, irakasleek, ikasleek jasan ditzaketen transtornoei buruzko ahalik eta informazio gehiena izatea oso komenigarria da, betiere diagnostiko goiztiarraren garrantziaz kontziente bagara.
IRUZKINA
Dislexia irakurketaren eta idazketaren ikaste-prozesuari eragiten dioen transtorno bezala definitzen da gaur egun eta orientazio espazialaren akatsekin edota ikus-koordinazioaren alterazioekin egongo litzateke lotuta. Ezin diagnostika daiteke argi eta garbi umeak sei-zazpi urte egin arte (eta beti psikologo, logopeda edo aditu baten eskutik).
- Ume hauek ezin dituzte letrak (alfabetoa) behar bezala ikasi.
- Ez dira hitzen osagaiak analizatzeko gai eta horrek irakurketa motela, nekosoa eta akatsez josia dakar, hala nola, “b” eta “d” letrak nahasten dituzte, ahoskatzeko zailtasunak dauzkate, puntuazio-zeinuekin trabatu egiten dira, hitzak luze samarrak edo zailak direnean irakurketa erabat aldrebesten zaie, etab.
Errekuperazio ona lortzeko eta eskola porrota sahiesteko, detekzio goitiarra da tresnarik oinarrizkoena. Logoterapeutek ondo dakite ez daudela bi ume dislexiko berdin. horregatik, eta behin dislexiaren diagnostikoa finkatu denean, tratamendu pertsonalizatua gomendatzen da, bederatzi urte bete baino lehen astea komeni dena, denborak aurrera egin ahala umearen ohiturak eta azturak ere finkatu egiten baitira eta zailtasunak zuzentzea askoz ere zailagoa egiten da.
BIDEO INTERESGARRIAK
1. ATALA:
2.ATALA
3. ATALA
INFORMAZIO ITURRIAK
http://haizeahh.blogspot.com/2007/05/blog-post.html
http://www.zientzia.net/artikulua.asp?Artik_kod=3405
http://es.wikipedia.org/wiki/Dislexia
0 comentarios:
Publicar un comentario